DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Kolektif Hareket
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 366
Güz/Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, tasarımcıların bilgi, deneyim ve kabiliyetlerini tasarımın sosyal ve kolektif yönüne yoğunlaştırarak toplumun ihtiyaçlarına cevap verebilen bir sosyal sorumluluk projesi hazırlamaktır. Aynı zamanda, sürdürülebilir bir dayanışma platformu yaratmayı hedeflemektedir. Bu sebeple, bu ders, etkileşimli tasarım projeleri oluşturmak adına öğrencilerin yerel çevrelerinin ihtiyaçlarını analiz etmeye dayalıdır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • ihtiyaç sahiplerini belirleyebileceklerdir.
  • sosyal sorumluluk konusuyla ilgili temel kavramları analiz edebileceklerdir.
  • ihtiyaç sahipleri ve tasarımcı arasındaki ilişkiyi geliştirebileceklerdir.
  • sosyal sorumluluk yaklaşımı ve yöntemlerini tasarım fikirlerine uygulayabileceklerdir.
  • sosyal sorumluluk projesi sürecinde karşılaştıkları problemlere çözüm üretebileceklerdir.
  • fikirlerini görselleştirebileceklerdir.
  • yaptıkları sosyal sorumluluk projesini sunabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu derste, sosyal sorumluluk kavramı, sosyal sorumluluk projesi tasarımı ve uygulama yöntemleri ele alınmaktadır. Bu bağlamda, bu ders, konuyla ilgili sunumlar ve tartışmaları içermektedir. Ders sonunda, öğrencilerin tamamlayacakları sosyal sorumluluk projesi ile konuya ilişkin edindikleri bilgi ve becerileri pekiştirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş-Film Gösterimi
2 Sosyal Sorumluluk Projelerinin Genel İlkeleri: Tasarımcının Rolü
3 Sosyal Sorumluluk Proje Kampanyaları üzerine sunum ve tartışma
4 SWOT Analiz yöntem ve araçları üzerine sunum ve tartışma Okuma: Schuler, D.&Namioka, A. (1993). Participotary Design: Principles and Practices. Lawrence Erlbaum Associates Publishers, New Jersey
5 Sınıf içi Tartışma&Değerlendirme ÖDEV 1’in teslimi
6 Sosyal Sorumluluk Projeleri üzerine sunum ve tartışma Tasarım fikirlerinin görselleştirilmesi ve çizimlerinin geliştirilmesi
7 Sınıf içi Değerlendirmeler Tasarım fikirlerinin görselleştirilmesi ve çizimlerinin geliştirilmesi
8 Sınıf içi Değerlendirmeler Tasarım fikirlerinin görselleştirilmesi ve çizimlerinin geliştirilmesi
9 Sınıf içi Değerlendirmeler ÖDEV 2’nin teslimi
10 Öğrenci Sunumu: Konsept ve Uygulama Çizimleri
11 Projenin Uygulama Süreci: Uygulama Alanında değerlendirme Proje yönetimi için iş planının çıkarılması
12 Projenin Uygulama Süreci: Uygulama Alanında değerlendirme ÖDEV 3’ün teslimi
13 Projenin Uygulama Süreci: Uygulama Alanında değerlendirme Proje iş takibinin yapılması
14 Projenin Final sunumu ve teslimi Proje iş takibinin yapılması
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı

Schuler, D.&Namioka, A. (1993). Participotary Design: Principles and Practices. Lawrence Erlbaum Associates Publishers, New Jersey ISBN:0805809511

Önerilen Okumalar/Materyaller

Dilnot, C. (2009). Ethics in Design. 10 Questions in Design Studies : A Reader.eds: H.Clark,D. Brody. p 180-190; Schuler, D.&Namioka, A. (1993). Participotary Design: Principles and Practices. Lawrence Erlbaum Associates Publishers, New Jersey; Briefs, U., C. Ciborra and L. Sneider (eds.) (1983): Systems Design For, With and By the Users. Amsterdam: North Holland; Kensing, F. &Blomberg, J. (1998). Participatory Design: Issues and Concerns Computer Supported Cooperative Work, Vol: 7, Issue: 3; presentations.  

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
8
Proje
1
24
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

X
8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. 

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest